Det er nok tæt på at være det længste ord inden for Digitalt markedsføring, og det er med god grund også en af de mest vigtige faktorer for om du kan få succes online!
Hvad betyder konverteringsoptimering, og hvilken betydning har det for din forretning?
Konverteringsoptimering handler om at gøre rejsen nemt for dine potentielle kunder, og derfra få flere henvendelser.
Det handler kort og godt om at have fokus på hvordan du kan konvertere flere besøgende kunder.
Du skal have en klar synlighed på din hjemmeside. Det skal være nemt og simpelt at navigere. Kontaktformularer og synlige knapper ligeledes.
Dine tekster skal være salgs bevidste og løse dine kunders eventuelle problemstillinger.
Konverteringen sker i det øjeblik at ens hjemmeside fungere. Den skal være let, og overskuelig, være professionelt og responsiv i designet, og have den virke at kunden ikke behøver at klikke mange gange for enten at få den information der søges, eller finde frem til betalingssiden.
Vi skal tænke at hjemmesiden fungere som en ekspedient i alle virker.
Vi har som mennesker ikke tendens til at købe vores frugt i en beskidt grønthandler. Og det gælder sjovt nok også når man skal have kunder til at købe online.
Hvilken betydning har det for dig?
Forestil dig at Google er gågaden i din by, din vandring er din søgning, og butikken er dit klik på Google.
Du skal købe et par nye sko, så du går ind i en skobutik som reklamere udenfor med de sko, som du har ønsket dig.
Forestil dig her at reklamen udenfor, er en Google annoncering, eller en annonce fra Facebook.
Du går ind i butikken/klikker på annoncen..
Du kommer ind i butikken, og her ser du en stor rodebutik, du ved ikke hvor du skal starte, og du ved dårligt hvor du skal slutte.
Du spørger om hjælp, men ekspedienten kan ikke hjælpe dig, fordi han ikke ved hvor han skal lede henne selv.
godt, hvad gør du ?
Du går ud af butikken, og enten dropper dit sko køb, eller finden en anden butik.
Det er præcis det som der sker online. Og det er ligegyldigt hvad du sælger online, eller hvad du tilbyder. Hvis dine kunder ikke kan let navigere, og få de svar de søger med få klik, ja så vender de bestemt om og finder en anden.
Kan konverteringsoptimering mere end det ?
Det er en lige så stor faktor for din google placering.
Lidt ligesom gågaden, at de bedste forretninger oftest bliver set.
Jo bedre din hjemmeside er, jo bedre organisk kommer du i googles placering.
Google ranker din hjemmeside alt efter hvor tilgængelig den er, for at tilbyde Googles brugere de bedste forudsætninger for at færdes online.
Så hovedet på sømmet her er:
Vi skal tænke at hjemmesiden fungere som en ekspedient i alle virker, med en nydelig ren butik!