Facebook-pixlen er et sporingsværktøj, der gør det muligt for Facebook-annonceplatformen at indsamle oplysninger om brugernes aktiviteter på en hjemmeside. Det fungerer ved at placere et stykke kode (pixlen) på hjemmesiden, der giver information om brugernes interaktioner, for eksempel når de besøger bestemte sider, tilføjer varer til indkøbskurven eller gennemfører et køb.
Når brugeren besøger hjemmesiden med Facebook-pixlen, vil pixlen sende informationen til Facebook, som kan bruge denne information til at tilpasse annoncer, der vises til brugeren. For eksempel kan en bruger, der har besøgt en hjemmeside for et bestemt produkt, blive vist annoncer for det pågældende produkt på Facebook.
Facebook-pixlen kan også bruges til at spore konverteringer, såsom antallet af salg eller registreringer, der sker som følge af en Facebook-annonce. Dette kan give værdifuld information om effektiviteten af Facebook-annoncering og hjælpe annoncører med at optimere annoncekampagner.
Det er vigtigt at bemærke, at Facebook-pixlen indsamler personoplysninger om brugerne, og det er derfor vigtigt at have tydelige oplysninger om dette i reglerne for privatliv og brugsbetingelserne for hjemmesiden.